نرم افزار مدیریت فروش و پخش مویرگی چیست؟

یکی از ویژگی های سازمان توزیع موفق ،هوشمندی آن است ،چرا که می بایست به سرعت و با دقت بالا نیاز مشتریان را تشخیص دهد و نسبت به رفع آن اقدام کند و همچنین بتواند اطلاعات وضعیت بازار و رقبا و تغییرات بازار را تشخیص دهد و به موقع در اختیار تولید کننده بگذارد. ضرورت داشتن سرعت ، دقت و هوشمندی ، مدیران را ناگزیر می سازد تا به سیستمهای پردازش اطلاعات روی بیاورند. توجه داشته باشید که سیستمهای پردازش اطلاعات فراتر از سیستم حسابداری و انبار است که تنها وضعیت فروش ، موجودی ، هزینه ها و جریان نقدی انبار را نشان می دهد. به کمک سیستمهای پردازش اطلاعات می توان به وضعیت بهینه در تامین کالای مورد نظر مشتری دست یافت ، هزینه ها را کاهش داد ، و اطلاعات رقبا و بازار را به خوبی دریافت و تفسیر کرد.

مهمترین سیستمهای پردازش اطلاعات که در هنگام ایجاد سازمان توزیع مویرگی نیاز خواهید داشت و در حال حاضر در ایران موجود هستند عبارتند از :

نرم افزار مدیریت فروش و پخش مویرگی رستاک چگونه به رشد کسب و کار شما کمک میکند؟

  • منابع مالی سازمان را بهتر کنترل میکنید.

  • بر وضعیت جریان نقدی سازمان اشراف بیشتری دارید.

  • حسابهای دریافتنی را همواره به صورت به روز بررسی میکنید.

  • از میزان موجودی کالاهای فروش رفته و حتی کالای موجود در ناوگان توزیع به سرعت مطلع میشوید.

  • همواره و با کمترین زمان نقطه های کف و سقف سفارش موجودی کالای خود را بررسی میکنید.

  • از طریق سیستم نظارت و ردیابی فعالیت روزانه و لحظه ای، ویزیتورهای خود را کنترل کنید و با مسیربندی بهینه کلیه مناطق را تحت پوشش فروش خود قرار دهید.

در نهایت تمامی این سیستمها می توانند هزینه های سازمان شما را کاهش ، و در عین حال بهره وری را به روشنی افزایش دهند .

ارتباط با رستاک

شماره تماس: 87134-021ایمیل: info@rastaksoft.comسامانه پیامکی: ۲۰۰۰۸۷۱۳۴

قیمت نرم افزار پخش مویرگی

قیمت نرم افزار مدیریت فروش و پخش مویرگی به عوامل بسیار متعددی مرتبط می باشد. تعداد شعب، نوع پخش، نوع محصولات، تعداد ویزیتورها و کاربران سیستم. جهت دریافت قیمت نرم افزار پخش مویرگی ابتدا میتوانید با گرفتن وقت مشاوره رایگان با کارشناسان رستاک نیازمندی های سیستم پخش را بررسی و پکیج مناسب با فعالیت خود را دریافت کنید.

درخواست دمو

برای انتخاب یک نرم افزار پخش مویرگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

انتخاب نرم‌افزار پخش مویرگی از موضوعات مهم در صنایعی است که با حوزه پخش و مسایل چرخه توزیع کار می‌کنند. با بهره‌بردن از ابزارها و نرم‌افزارهای مبتنی بر فناوری موفقیت در حوزه پخش و ایجاد بازارهای هدف تضمین خواهد شد.

استفاده از نرم افزار فروش و پخش مویرگی مبتنی بر نرم‌افزارهای کاربردی دارای مزیتی برتر در صنعت پخش است. این سیستم شرکت‌های بهره‌بردار را در موقعیتی ممتاز نسبت به رقبا قرار می‌دهد.

کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصاد راهکار موثر فروش و پخش مویرگی را یک مزیت برتر می‌دانند. زیرا این سیستم اگر بتواند از بهترین نرم‌افزارها و ابزارهای فناورانه استفاده کند، قادر است پیشی گرفتن از رقبا در حوزه سرعت توزیع و پخش کالاو دقت انجام کارها را میسر کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی

بخش مهمی از موفقیت نرم افزار فروش پخش مویرگی به کیفیت توزیع و تحویل کالاها، بازاریابی و فروش و شناسایی بـازار و معرفی محصول و رساندن آن‌ها به دست مشتری مرتبط است. به همین دلیل شما به‌عنوان شرکتی که در آستانه انتخاب یک نرم‌افزار مویرگی هستید باید نسبت به جزییات این نکات آگاهی کافی داشته باشید.

فروش و پخش مویرگی چیست؟

فروش و پخش مویرگی روشی از بازاریابی و فروش اطلاق می‌شود که از طریق یک شبکه گسترده و پیوسته که دارای ساختاری کلی و یکدست‌است روی می‌دهد. این نوع از فروش کالاها هم از طریق دفتر مرکزی و یا نمایندگی‌های فروش انجام می‌شود.

در این مدل هـم در شعب مستقل و یــا غیرمستقل به‌صورت هم‌زمـان و در راستـای استراتژی‌های دفتـر مرکـزی عملیات فروش پیگیری می‌شود. این عملیات بـه‌صورت گسترده و هم‌زمـان در سطح شهرها، استان‌ها و یا مناطق سرتاسری در کشور دنبال می‌شود.

در سیستم فروش و پخش مویرگی چه می‌گذرد؟

با کاربری سیستم فروش و پخش مویرگی، دفتر مرکزی با دریافت گزارش‌های آنلاین و آفلاین بر میزان و کیفیت فروش شعب و نمایندگی‌های خود نظارت می‌کند. در روش فروش و پخش مویرگی با شبکه گسترده‌ای از کانال‌های توزیع مواجهیم که کالاهای فروخته‌شده را در یک ساختار منظم و شبکه‌ای به دست مشتری می‌رسانند.

تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان کالاها و خدمات با طراحی این شبکه پخش و تحویل محصولات خود را به فعالان و کانال‌های مختلف توزیع واگذار می‌کنند. به همین دلیل است که در زمان انتخاب کانال‌های توزیع مویرگی بهره‌گیری از اطلاعات و داده‌های جمع‌آوری‌شده در بخش فروش و آگاهی از وضعیت بازار ضروری است.

اجرای فرآیندهای‌ پخش‌مویرگی سرد (پیش ویزیت) و گرم

پخش گرم و پخش سرد، دو روش فروش و توزیع محصول هستند که زیرمجموعه پخش مویرگی تعریف میشوند.

در پخش گرم، بازاریاب فروش محصول، با ماشین‌هایی که حاوی اجناس مورد عرضه هستند (انبارک) به منطقه هدف اعزام می‌شود. به بیان ساده بازاریابی و فروش در یک مرحله انجام می‌شود.

در روش پخش سرد، بازاریابی فروش محصول و تحویل آن در دو مرحله انجام می‌شود. ابتدا بازاریاب با حضور در محل معرفی کالا به فروشنده را انجام می‌دهد و در صورت درخواست از طرف فروشنده، فاکتور را صادر می‌کند. در مرحله دوم پخش سرد، ماشین حمل محصولات به آدرسی که از قبل مشخص است مراجعه کرده و اجناس را طبق فاکتور تحویل می‌دهد.

امکان مدیریت فرآیندهای انبارداری متنوع

تعدد و پراکندگی انبارهای مختلف موضوع مهمی است که در زمان انتخاب نرم‌افزار باید به آن توجه کرد. به بیان دیگر پوشش‌دهی مناسب به فرآیندهای ثبت و مدیریت کالا در انبارهای مختلف و ارائه گزارشات متمرکز و لحظه‌ای، قابلیت مهم و حیاتی در حوزه سیستم‌های اداری صنعت پخش به شمار می‌رود. برخی امکاناتی که یک سیستم پخش مویرگی مناسب باید داشته باشد به شرح زیر است:

  • رصد موجودی‌ها به تفکیک شعب
  • مدیریت سریال ساخت و تاریخ انقضا کالاها
  • تسهیل انتقال بین انبار شعب
  • کنترل ورودی و خروجی (رسید و حواله و مصرف، ضایعات، اشانتیون و برگشتی از شعب …)
مدیریت مکانیزه ناوگان فروش مویرگی در یک پلتفرم واحد

تیم‌های عملیات فروش و بازاریابی در شرکت‌های پخش، اغلب در سطح شهرهای بزرگ و حتی استان‌های کشور فعالیت می‌کنند و مدیریت عملکرد این تیم‌ها معمولا دشوارتر از تیم‌های متمرکز در دفاتر فروش است.

اما نرم‌افزارهای فروش مویرگی دارای تبلت این توانایی را به مدیران ستادی می‌دهد که ویزیتورها را به ابزارهای پرتابل و اپلیکیشن‌های موبایلی نرم افزار صنعت پخش مویرگی مجهز کنند. از طریق این ابزارها ویزیتورها به صورت لحظه‌ای رفتار بازار و مصرف‌کنندگان را ثبت می‌کنند و انواع گزارشات مالی و وضعیت درخواست‌ها و موجودی انبارها در کمترین زمان ممکن در اختیار مدیران قرار می‌گیرد.

امکان پوشش دهی ساختارهای متنوع در شرکت‌های پخش

شرکت‌های پخش در صنایع مختلفی فعالیت می‌کنند. از حوزه پخش مواد غذایی و محصولات لبنی گرفته تا پخش محصولات آرایشی، بهداشتی و صنایع دارویی، همه به نرم‌افزارهای پخش مویرگی نیاز دارند. شرکت‌های حوزه توزیع در این طیف گوناگون صنایع با ساختار سازمانی متفاوتی فعالیت می‌کنند. برخی از مدل‌هایی که ساختار شرکت‌های پخش براساس آن چیده می‌شود به شرح زیر است:

  • ساختار پخش سراسری (ستاد و شعب)
  • توزیع استانی (تک شعب)
  • مدیریت توزیع منطقه‌ای (ستاد / منطقه / شعب)
  • لجستیک پخش (ترکیب انبارها)

در انتخاب نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی به چه نکاتی توجه کنیم؟

کاربری آسان با بیشترین کارکرد

فراموش نکنید اولین گام برای انتخاب نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی، دقت و حساسیت نسبت به محیط کاربری ساده‌ و راحت آن در کنار بیشترین قابلیت‌ها و امکانات است. به‌طوری‌که هر کاربری با هر درجه از اطلاعات و دانش فنی و نرم‌افزاری بتواند به‌سادگی از بیشترین امکانات نرم‌افزاری برای انجام وظایفش استفاده کند.

مزیت کار با یک نرم‌افزار بومی‌سازی شده پخش مویرگی

بی‌شک نرم‌افزارهای بومی‌سازی شده به دلیل توجه به شرایط و اقتضائات کسب‌وکارهای داخلی و محصولات و کالاهای ایرانی و تناسب آن با سلیقه مشتری‌ها بهترین گزینه برای کسب‌وکارهای ایرانی هستند. همچنین درنظرگرفتن همه جزییات از جمله پراکندگی مناطق جغرافیایی و طراحی و تولید نرم‌افزار مطابق فرآیندهای بومی مزیت دیگر این سیستم‌ها است.

انتخاب نرم‌افزار پخش مویرگی هم راستا با اهداف زنجیره تأمین

نرم‌افزارهای فروش پخش مویرگی باید در خدمت زنجیره تأمین باشند. آنها باید بتوانند تمامی فرآیندهای مربوط به زنجیره تامین را مدیریت کند. این زنجیره تمامی فعالیت‌های داخلی و بیرونی یک ساختار برای سازمان‌دهی و مدیریت‌ فرآیندهای پس از تولید یک کالا از زمان انبار کردن آن تا رساندنش به دست مشتری را شامل می‌شود. هدف از طراحی زنجیره تامین همواره کاهش هزینه‌‌ها و افزایش سرعت کار‌هاست. بنابراین نرم‌افزاری که بتواند این فرآیندها را بهینه و پویا کند گزینه خوبی برای بهره‌برداری است.

نرم افزار صنعت پخش مویرگی یکی از ابزارهای اصلی در شرکت‌های پخش است. صنعت پخش با پوشش دادن فرآیندهای توزیع در زنجیره تامین، ارتباط موثر و کارآمد میان تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی را برقرار می‌کند.

انتخاب بهترین نرم افزار پخش مویرگی برای شرکت های پخش کوچک و متوسط از تصمیمات مهم مدیریتی در این شرکت هاست.

شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات که سیستم‌های نرم‌افزاری خاص ارائه می‌دهند تنوع زیادی دارد. بنابراین انتخاب یک نرم‌افزار مناسب که پوشش‌دهی جامعی از فرآیندهای کسب‌وکاری ارائه کند، چندان ساده نیست.

در این مقاله به نکاتی خواهیم پرداخت که بتواند در انتخاب نرم افزار فروش و پخش مویرگی مناسب به مدیران شرکت های پخش کمک کند.

ساماندهی امور مالی و مدیریت حوزه حسابداری

سیستم‌های فروش و پخش مویرگی علاوه بر پوشش زنجیره تأمین باید فرآیندهای مالی و حسابداری این زنجیره را از زمان صدور پیش‌فاکتور تا دریافت رسید نهایی و صدور و ثبت‌ اسناد آن‌ها را نیز به‌طور کامل، مدیریت و اجرا کند.

امکان یکپارچگی داده‌ها و اتصال به سایر نرم‌افزارها

در انتخاب نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی دقت کنید که قابلیت اتصال به سایر نرم‌افزارها در طراحی نرم‌افزار وجود داشته باشد. چراکه عملکرد جزیره‌ای و انفرادی این نرم‌افزار بدون بهره‌گیری از داده‌ها و اطلاعات سایر بخش‌ها فقط صرف هزینه گزافی را به دنبال دارد که بی‌نتیجه است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین نرم‌افزار پخش مویرگی و توزیع کالا، یکپارچگی و ارتباط آن با سایر بخش‌های سازمان و نرم‌افزارهای آن‌ها ازجمله بخش‌های حسابداری انبار و پشتیبانی خریدوفروش و بازاریابی است.

گزارشات مدیریتی

مهمترین بخش هر نرم افزار پخش مویرگی، ارایه گزارشات مدیریتی آن است که از طریق تحلیل آنها مدیران کسب و کار بتوانند استراتژی های سازمان را تعیین کنند و یا از طریق این گزارشات بتوانند کلیه امور مربوط به توزیع و پخش شرکت خود را رصد نموده و پرسنل سازمان خود را کنترل کنند.

طراحی کاربرپسند و ساده مطابق با نیازهای کاربران

امروزه استانداردهای شناخته شده و کارآمدی در حوزه تولید نرم‌افزار برای طراحی محصولات کاربرپسند و زیبا ارائه شده است. شرکت‌های فناوری اطلاعات هر چه بیشتر برای رعایت این استانداردها تلاش می‌کنند تا بهبود تجربه کاربری و کاربردپذیری را به مزیت رقابتی خود تبدیل کنند.

(Total Experience) تجربه کل: از مفاهیم جدید در این حوزه است که به عنوان یک استراتژی جامع از پیوند دادن مفاهیم تجربه کاربری (Customer experience) ، تجربه مشتری (user experience) ، تجربه چند وجهی (MX) ایجاد شده است. (Employees experience) و تجربه کارمند .

بهترین نرم افزار پخش مویرگی باید این قابلیت را داشته باشد که تجربه خوبی برای همه ذینفعان نرم افزار صنعت پخش مویرگی ایجاد کند. کارکنان شرکت‌های پخش در دپارتمان فروش، ناوگان پخش و ویزیتورها، مدیران فروش و بازاریابی و همچنین مدیران لجستیک باید بتوانند با ابزارهای نرم افزار فروش و پخش مویرگی براحتی کار کنند. سهولت کاربری نرم افزار پخش و امکان استفاده از آن در پلتفرم ها و مرورگرهای مختلف، یک قابلیت محوری به شمار می‌آید.

پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار

نقطه قوت و مزیت رقابتی بازیگران حوزه تولید و طراحی نر‌م‌افزار را علاوه بر کارایی محصول باید در بخش پشتیبانی آن‌ها جستجو کرد. برخی از شرکت‌هادر حوزه ارائه خدمات پشتیبانی چندان خوش‌نام نیستند.

ممکن است در هرزمانی برای دریافت خدمات پشتیبانی به شرکت پیمانکار خود نیاز پیدا کنید تا در رفع نواقص و اختلالات نرم‌افزاری همراهتان باشد. تیم رستاک بهترین خدمات پشتیبانی را در اسرع وقت در اختیارتان قرار می‌دهد.

معرفی محصولات

مدیریت توزیع: مدیریت توزیع یکی از مهمترین فعالیت های یک شرکت پخش مویرگی می باشد. این شرکت ها باید بتوانند کالاها را در زمان درست به دست مشتریان برسانند. حجم بالای عملیات میدانی و ستادی، نیاز به هماهنگی های دقیق و حساب شده و تعدد و تنوع پرسنل فعال در فرآیند توزیع، نیاز به یک ابزار کارآمد را به جهت مدیریت و کنترل این فرآیندها ناگزیر میگرداند. در رستاک با تعریف تیم های پخش و اختصاص مسیرهای توزیع به موزعین و همچنین ثبت دلایل عدم دریافت کالا توسط مشتریان میتوانید به کل فرآیند پخش خود نظارت و کنترل کامل داشته باشید.

مدیریت فروش: مدیریت فرآیندهای فروش در رستاک به گونه طراحی شده است  که بهترین هماهنگی بین پرسنل ستادی و اجرایی را میسر گرداند به گونه ای که موجب رضایت مندی کارکنان، مشتریان و در نهایت سوددهی بیشتر مجموعه گردد.

مدیریت انبار و تامین کنندگان:

در نرم افزار فروش و پخش مویرگی رستاک شما می توانید بر اساس نیازمندی سیستم خود انبارهای متعددی را تعریف نمایید، به صورت لحظه ای به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشید و کاردکس کالا را مشاهده کنید.

همچنین ارتباط مستقیم زیرسیستم انبار با بخش فروش و قابلیت صدور اسناد مختلف انبار به شما در کنترل آسان انبار و توزیع کالاهایتان کمک می نماید.

مدیریت مالی و حسابداری:

  • حسابداری مالی: سیستم حسابداری مالی رستاک یک سیستم حسابداری جامع با کدینگ ۵ سطحی است که در سه سطح گروه، کل و معین به صورت درخت واره ای و دو سطح شناور تفصیلی و مرکز هزینه طراحی شده است. کلیه اسناد حسابداری به صورت اتوماتیک از سایر زیرسیستم ها به حسابداری مالی انتقال داده میشود و سایر اسناد حسابداری مورد نیاز نیز به صورت دستی قابل ثبت می باشد.
  • خزانه داری: در نرم افزار رستاک، خزانه داری با سایر زیرسیسستم ها شامل خرید و فروش، حسابداری فروش و حسابداری خرید در ارتباط است و اطلاعات کاملی از گردش مالی کل سازمان در بخش های سازمان در اختیار مدیران قرار می دهد.
  • حسابداری خرید و فروش: در حسابداری خرید و فروش رستاک، دریافت ها وپرداختهای مشتریان با فاکتورهای باز آنها به صورت کامل یا قسمتی از فاکتور تسویه میگردد و در صورت وضعیت مشتری تاثیر می گذارد. چک های مشتریان در صورت استرداد و یا برگشتی و وضعیت بدهکاری و بستانکاری نیز در صورت وضعیت مشتریان قابل مشاهده است.
  • حسابداری انبار: حسابداری انبار بخشی از عملیات مالی است که به قیمت گذاری و مدیریت مالی کالاهای موجود در انبار و محاسبه قیمت تمام شده کالای فروش رفته میپردازد. در نرم افزار رستاک قیمت گذاری در سطح کالاهای هر انبار و با روش میانگین موزون به روش کاملا اتوماتیک و بر اساس قیمت های ورودی به هر انبار صورت میگیرد.

در اپلیکیشن موبایل سفارش گیری، علاوه بر ثبت سفارش امکان بازاریابی و تحقیقات بازار و ثبت بازخوردهای مشتری و مشاهدات میدانی نیز وجود دارد. با استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای تخصصی فروش و پخش علاوه بر کنترل بهتر بر مراحل عملیاتی سازمان، خطاها را به حداقل میرساند و کارایی شبکه فروش و توزیع را افزایش میدهید که در نهایت منجر به سودآوری بیشتر و رشد شرکت شما میگردد.

نرم افزار حقوق و دستمزد با همه استانداردها  و امکانات پایه مورد نیاز پرسنل یک شرکت فروش و پخش مویرگی پیاده سازی شده است. با توجه به ستاد و شعبه بودن شرکت های پخش و یا مجزا بودن ساختمان انبار از دفتر فروش، نیاز به ثبت چند کد کارگاهی وجود دارد، در نرم افزار حقوق و دستمزد، امکان پیاده سازی شعب مختلف بیمه و مالیات در سیستم وجود دارد تا با توجه به آن فایل های مخصوص ساخته و ارسال شود.

سیستم گزارش گیری مبتنی بر نقشه یک برنامه مبتنی بر وب می باشد که در هر نقطه ای با مرورگر کامپیوتر و یا گوشی موبایل قابل اجراست. با استفاده از این نرم افزار میتوانید ویزیتورهای خود را به صورت لحظه ای ردیابی کنید، مشتریان خود را به صورت آنلاین بر روی نقشه مشاهده کنید و گزارشات مالی را در روی نقشه ببینید.

تماس با رستاک

همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی آماده پاسخگویی به تمامی مشکلات و سوالات شما هستند.

۰۲۱-۸۷۱۳۴

پشتیبانی و مراقبت از مشتری رستاک

پشتیبانی نرم افزار مدیریت فروش و پخش مویرگی از فعالیت های مهمی است که در رضایت مندی مشتریان و تجربه کاربری خوب از نرم افزار رستاک موثر است.

توجه به این نکته ضروری است که پاسخ بسیاری از سئوالات شما عزیزان در آموزش های مجازی سامانه lms رستاک موجود است و با مراجعه به آنها در بخش مربوطه میتوانید پاسخ آنها را بیابید.

همچنین در بخش مراقبت از مشتری تلاش میکنیم تا با شنیدن دغدغه ها و بازخورد مشتریان، اطمینان حاصل کنیم تا آنچه را که متعهد شده ایم به بهترین شکل به انجام رسانده ایم. واحد مراقبت از مشتریان رستاک شنونده صدای شماست و بازخوردها و پیام های شما را بررسی و در جهت بهبود تجربه ارتباطی شما با رستاک، کوشش مینماید.

پشتیبانی نرم افزار رستاک به ۲ صورت زیر صورت میپذیرد.

۱۳۴ 87 ۰۲۱
پرتال مشتریان (جیرا)