نرم افزار شرکت پخش

نرم افزار شرکت پخش

توزیع مویرگی یکی از روش­های متداول در صنعت پخش به­شمار می­رود که استفاده از نرم افزار شرکت پخش می­تواند انجام چنین فرایندی را با مکانیزه­کردن بسیاری از مراحل، سرعت ببخشد.

گسترش استفاده از فناوری­های نوین باعث می­شود تا کسب­وکارهای مختلف از نرم­افزاهای متنوعی برای پیشبرد اهداف کاری خود استفاده کنند و این امر در بالابردن بهره­وری آنها نیز موثر خواهد بود.

وظایفی که شرکت پخش بر عهده دارد

یک شرکت پخش همواره به­دنبال این خواهد بود تا محصولات خود را بدون هیچ واسطه­ای و در سریع­ترین زمان ممکن به پایین­ترین سطح توزیع یعنی خرده­فروشان برساند.

درواقع چنین فرایندهای که به­صورت پیوسته انجام می­شود، معمولا با عنوان پخش مویرگی معروف بوده که هدف اصلی آن دسترسی تمامی نقاط قابل فروش، به محصولی است که تولیدکنندگان عرضه می­کنند.

در همین راستا شرکت­های پخش چندین وظیفه مختلف بر عهده دارند که در راستای دستیابی به اهداف اصلی و انجام صحیح فرایندها باید تمامی این وظایف با دقت انجام شود که عبارت­اند از:

  • انبارکردن کالا: در هر سیستم توزیع ذخیره­سازی کالا بخشی مهم و ضروری به­نظر می­رسد که باید با نظم و بدون بروز خطا انجام شود.
  • دریافت سفارش: انجام وظایفی در این رابطه معمولا بر عهده ویزیتورها خواهد بود که متناسب با بزرگی شرکت حجم سفارش­ها مشخص می­شود.
  • تحویل کالا: بعد از اینکه سفارش­ها آماده شود، لازم است که محصول مورد نظر در زمان مقرر به­دست مشتری برسد.
  • تسویه حساب: وصول طلب­ها درواقع آخرین فرایندی بوده که یک سیستم توزیع انجام می­دهد و در این زمان است که بحث حسابداری و بررسی امور مالی اهمیت پیدا می­کند.

تا چند سال گذشته فرایندهای مختلف شامل ثبت سفارش تا مرحله تحویل کالا که این شرکت­ها انجام می­دادند به­صورت دستی بود اما در عصر حاضر و با پیشرفت­های زیادی که وجود دارد، استفاده از نرم افزار شرکت پخش به­عنوان یک روش موثر در مکانیزه­کردن فرایندها شناخته می­شود.

انواع شرکت­های پخش کدام است؟

در توزیع مویرگی هدف این است تا محصولات تولیدی با سرعت زیادی به دست مصرف­کنندگان برسد و این فرایند می­تواند به بهبود بازاریابی کمک کند، از طرفی با توجه به گستردگی بازار می­توان شرکت­های توزیع را در دسته­های مختلفی قرار داد که به شرح زیر هستند:

  • شرکت پخش سراسری: زمانی که سیستم توزیع وظیفه تامین محصول و خدمات­رسانی به کل کشور را بر عهده داشته باشد، به­عنوان یک شرکت پخش سراسری شناخته می­شود.
  • شرکت منطقه­ای: گستردگی فرایندهای توزیع که توسط چنین شرکت­هایی انجام می­شود، در چندین استان قابل اجرا خواهد بود.
  • شرکت استانی: تنها در سطح یک استان فعالیت می­کنند و معمولا تنوع محصولاتی که این شرکت در اختیار مصرف­کنندگان قرار می­دهد در مقایسه با انواع سراسری و منطقه­ای کمتر است.
  • شرکت محلی: کوچک­ترین واحدی که در زمینه پخش و توزیع محصول فعالیت دارد، شرکت محلی بوده که از تعداد محصولات و پرسنل کمتری برخودار است.

هر اندازه که یک سیستم توزیع گستردگی بیشتری داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که دامنه فعالیت‌های آن نیز گسترش پیدا کند و این مسئله نشان‌دهنده لزوم استفاده از روش‌های نوین همچون به­کارگیری نرم افزار شرکت پخش است.

نرم افزار شرکت پخش چیست؟

از زمان تولید یک محصول تا رسیدن به دست مصرف‌کنندگان فرایندهای مختلفی در حال انجام است که در حیطه وظایف شرکت‌های پخش قرار می‌گیرد و شامل مدیریت، برنامه‌ریزی، انبارداری و فروش خواهد بود.

در همین راستا استفاده از نرم افزار شرکت پخش این امکان را به صاحبان مشاغل می‌دهد تا در کنار افزایش سرعت، اطلاعات دقیق‌تری نیز در اختیار داشته باشند.

در بازار رقابتی امروز سعی می­شود تا از روش­های کارآمدتری برای سیستم پخش استفاده شود که این موضوع به­خصوص برای شبکه­های پخش مویرگی اهمیت زیادی دارد و نرم­افزاهای پخش با هدف خودکارکردن فعالیت­ها شرکت­های توزیع طراحی شده است.

نرم افزار شرکت پخش چه راه­کارهایی به صاحبان مشاغل می­دهد؟

زمانی که یک سیستم توزیع از نرم افزار پخش استفاده می­کند، می­توان انتظار داشت که تمامی فعالیت­ها از زمان سفارش­گیری تا تسویه حساب به­صورت مکانیزه انجام شود.

در بحث فروش و پخش مویرگی یکی از مهم­ترین مسائل مربوط به حسابداری خواهد بود که در صورت بروز هرگونه خطایی می­تواند ضرر و زیان­های زیادی را به­دنبال داشته باشد، از همین رو یک نرم افزار پخش به بالابردن دقت کمک می­کند.

از همین رو اولین و مهم­ترین مزیتی که می­توان برای یک نرم­افزار پخش در نظر گرفت، کنار زدن روش­های سنتی و حرکت به سمت خودکارسازی فرایندهای مختلف است تا از بروز خطا جلوگیری کند.

نرم افزار پخش مویرگی می­تواند به کسب­وکارهایی که در این زمینه فعالیت دارند کمک کند تا دقت و سرعت خود را بالاتر ببرند و از مزایایی به شرح زیر برخودار شوند:

  • دستیابی به اطلاعات بروز: معمولا نرم­افزارهای شرکت پخش از طریق پنل­های مدیریتی و داشبوردهای هوش تجاری امکانی را فراهم می­کنند تا مدیران بتوانند رصد بازار و دریافت اطلاعات را بهتر انجام دهند.
  • بهبود ارتباط با مشتریان: زمانی که اطلاعات کاملی از مشتریان و مصرف­کنندگان در بخشی از نرم افزار شرکت پخش ذخیره می­شود می­تواند به ایجاد ارتباط موثر با مشتری کمک کند.
  • افزایش بهره­وری: چنین نرم­افزاری به صاحبان کسب­وکارها اجازه می­دهد تا کنترل دقیقی بر روی تراکنش­ها، موجودی و زمان­بندی تحویل داشته باشند تا از این طریق به افزایش عملکرد خود کمک کنند.
  • نظارت بر عملکرد کارکنان: بررسی عملکرد نیروی انسانی به خصوص در بخش انبارداری یکی از اصول مهم در سیستم­های توزیع محسوب می­شود که در همین راستا استفاده از نرم­افزار پخش می­تواند با کنترل ورود و خروج محصولات از بروز سوء استفاده در این بخش جلوگیری کند.

با در نظر گرفتن تمامی مزایایی که استفاده از این نرم­افزار به­دنبال دارد، درحال­حاضر بسیاری از شرکت­های توزیع ترجیح می­دهند تا با پرداخت هزینه­ای مناسب روند کار خود را به­روز کنند.

نرم افزار شرکت پخش مویرگی

عوامل موثر در تعیین قیمت نرم افزار پخش مویرگی

نرم­افزارهای شرکت پخش براساس قابلیت­های مختلفی که در اختیار کاربران قرار می­دهند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند که شما باید متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

به­طور کلی عواملی که می­تواند روی قیمت چنین نرم­افزاری تاثیرگذار باشد شامل مواردی همچون شرکت ارائه­دهنده، میزان گستردگی سیستم پخش، خدمات و پشیتبانی خواهد بود.

جمع­ بندی

نرم افزار شرکت پخش به­عنوان یک پلتفرم قابل اطمینان شناخته می­شود که می­تواند تمامی فرایندهای مورد نیاز سیستم­های توزیع از زمان انبار محصولات تا تسویه حساب را به­صورت خودکار انجام دهد.

شرکت­های پخش که معمولا از نظر گستردگی به مواردی همچون سراسری، منطقه­ای، استانی و محلی تقسیم می­شوند، وظایف مختلفی را بر عهده دارند که با استفاده از این نرم­افزار قابل انجام خواهد بود و از طرفی امکان کنترل و نظارت را برای مدیران فراهم می­کند.