معرفی بهترین نرم افزار پخش مویرگی

کسب‌وکار‌ها به‌دنبال این هستند تا با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، روند کار خود را به بهترین شکل پیش ببرند.

نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی یکی از مواردی است که به کمک صاحبان مشاغل آمده تا سیستم توزیع خود را به‌خوبی مدیریت کنند.

در اصل باید این موضوع مهم را در نظر گرفت که در دنیای رقابتی امروز، بدون همراهی فناوری‌های نوین پیشرفت زیادی نخواهید داشت، پس بهتر است برای افزایش بهره‌وری خود هرچه سریع‌تر اقدام کنید.

در این مقاله قصد داریم تا بهترین نرم‌ افزاری که برای سیستم پخش در نظر گرفته شده‌است را به شما معرفی کنیم. به آن دسته از مشاغلی که نیاز اساسی به این برنامه دارند پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشند.

معرفی بهترین نرم افزار پخش مویرگی

معرفی بهترین نرم افزار پخش مویرگی

فروش و پخش مویرگی به چه معنا است؟

به بیانی ساده می‌توان فروش و پخش مویرگی را، کانالی در نظر گرفت که با حذف واسطه‌ها، کالا یا خدمات را به‌صورت مستقیم در دسترس خرده‌فروشان یا مشتریان نهایی قرار می‌دهد.

در فروش مویرگی سعی می‌شود تا توزیع گسترده محصولات در فروشگاه‌های مختلف انجام شود، پس این روش زمانی کارآمد خواهد بود که طیف وسیعی از محصولات یک شرکت در اختیار افراد قرار گیرد.
این روش به بهبود بازاریابی کمک زیادی می‌کند، زیرا در صورتی که یک شرکت ارائه‌دهنده کالا و خدمات، قادر به انجام این کار نباشد، مشتریان آن، محصولات دیگری را انتخاب خواهند کرد.

روش پخش به‌صورت مویرگی برای آن دسته از محصولاتی کاربرد دارد که جزء نیاز‌های روزانه هستند و به اصطلاح به‌عنوان کالا‌های اساسی در نظر گرفته می‌شوند. انواع شرکت‌های پخش نیز شامل موارد زیر است:

  • سراسری: این مجموعه‌ها وظیفه خدمت‌رسانی به سراسر کشور را بر عهده دارند و به‌شکل متمرکز فعالیت می‌کنند.
  • منطقه‌ای: بر اساس برنامه‌های استراتژیکی که این شرکت‌ها دارند، معمولاً در چندین استان فعالیت خود را پیگیری می‌کنند.
  • استانی: تنوع محصولات در این گروه از شرکت‌ها در مقایسه با سراسری و منطقه‌ای کمتر است و فعالیت‌های خود را تنها در سطح استانی به انجام می‌رسانند.
  • محلی: مجموعه‌های کوچکی که در یک یا چند شهر، وظیفه فروش و توزیع کالا و خدمات را بر عهده می‌گیرند. در این روش تعداد محصول، پرسنل و حجم سفارشات در سطح پایین‌تری قرار دارد.

با توجه به اهمیت کارایی این شرکت‌ها و وظیفه‌ای که در رساندن کالا‌های اساسی به دست مردم دارند، لازم است تا از یک نرم‌افزار فروش و پخش مناسب و کاربردی برای سازمان‌دهی به سیستم توزیع، بهره‌مند شوند.

آشنایی با نرم افزار پخش مویرگی

در یک کسب‌وکار، کانال‌های توزیع و شبکه پخش، از مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که در بازاریابی و موفقیت تجاری نقش مهمی ایفا می‌کنند.

در حال حاضر دیگر استفاده از روش‌های سنتی برای رساندن محصولات تولیدشده به‌دست مشتریان به‌خوبی پاسخگو نیست. از این رو نرم‌افزار پخش مویرگی راهکاری برای مدیریت هرچه بهتر این فرایند است.

این نرم‌افزار فرایند خرید و فروش را به‌طور قابل توجهی تسهیل کرده و با توجه به ویژگی‌های بسیار مناسبی که دارد، روند اجرای فعالیت شرکت‌های پخش مویرگی را بهبود بخشیده است.

پس می‌توان انتظار داشت که کالا و خدمات در مدت زمان کوتاهی به‌دست مشتریان برسد و از این طریق، هزینه‌های مربوط به توزیع نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

راه­کارهایی که نرم افزار پخش مویرگی در اختیار شرکت های توزیع قرار می­دهد

چنین نرم‌افزاری تمامی فرایند‌های مربوط به سفارش‌گیری تا تحویل کالا و تسویه حساب را به‌طور کامل پوشش می‌دهد.

در نظر داشته باشید که حسابداری پخش مویرگی، فرایند بسیار حساسی خواهد بود. بنابراین در حال حاضر نمی‌توان با کمک شیوه‌های سنتی به‌درستی آن را انجام داد.

برای جلوگیری از بروز خطا و بالابردن دقت، استفاده از یک نرم‌افزار حسابداری پخش مویرگی کمک شایانی به پیشبرد اهداف شما خواهد کرد.

در همین راستا پکیج نرم افزاری رستاک تمامی مراحل اجرایی یک شرکت فروش و پخش در بحث فرایند‌های حسابداری و مالی را به‌خوبی مدیریت و کنترل می‌کند.

بهترین نرم افزار پخش مویرگی

بهترین نرم افزار پخش مویرگی

وظایف سیستم فروش و پخش

یک شرکت توزیع وظایف مختلفی را بر عهده دارد و باید در انجام آن نهایت دقت را داشته باشد که با استفاده از یک نرم‌افزار مناسب امکان اجرای آن به‌صورت مکانیزه وجود دارد.

ذخیره سازی و انبارداری کالا

مطمئناً یکی از بخش‌های اساسی و مهم در هر شبکه توزیع، انبار و ذخیره‌سازی کالا‌ها است. حال تصور کنید بدون یک سیستم مکانیزه، این فرایند بسیار پیچیده خواهد بود و از نظم کافی برخوردار نیست.

نرم‌افزار رستاک به شما کمک می‌کند تا کالا‌ها را به‌صورت دقیق دسته‌بندی کنید، به این ترتیب نظم در انبارداری و حسابداری انبار به‌درستی برقرار خواهد شد.

دریافت سفارش از مشتریان

عموماً ویزیتور‌ها وظیفه دارند تا سفارشات را از خرده‌فروشان بگیرند و آن‌ها را به سیستم مرکزی فروش و پخش گزارش دهند.

در صورتی که حجم سفارشات بالا باشد، دسته‌بندی آن‌ها با استفاده از یک سیستم مدرن، این امکان را به‌وجود می‌آورد که این فرایند سریع‌تر انجام شود.

تحویل کالا به مشتریان

تحویل سفارشات باید در موعد مقرر و کاملاً سالم انجام شود که معمولاً دو سیستم فروش و توزیع به‌صورت سرد و گرم برای این منظور وجود دارد.

به این صورت که در پخش سرد، ویزیتور سفارش را ثبت می‌کند و آن را به شبکه توزیع انتقال می‌دهد تا فرایند تحویل از سوی مرکز انجام شود.

در صورتی که در سیستم گرم، ویزیتور کالا را با استفاده از خودرو حمل می‌کند و به محض ثبت سفارش آن را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

زمانی که سفارشات به‌صورت دستی و با استفاده از کاتالوگ‌های کاغذی و ثبت دفتری انجام می‌شود، اغلب چالش‌هایی را به‌همراه خواهد داشت و به زمان زیادی نیاز دارد.

این در صورتی است که اگر ویزیتور در هنگام پخش سرد یا گرم، روند ثبت سفارش را به‌صورت مدرن و مکانیزه انجام دهد، می‌تواند با صدور آنی فاکتور، روند فرایند را سرعت ببخشد.

وصول کردن مطالبات

یکی از وظایف اصلی شرکت‌های توزیع آن است که وصول مطالبات را به‌موقع و به‌صورت دقیق انجام دهند. با در اختیار داشتن یک سیستم مناسب می‌توان امور خزانه داری و مالی شرکت را به‌طور صحیح سازمان‌دهی کرد.

مزایای استفاده از نرم افزار پخش مویرگی

در ابتدا می‌توان گفت که جایگزینی فرایند‌های دستی و قدیمی با سیستم‌های نرم‌افزاری و خودکار اولین خدمتی است که این برنامه در اختیار شبکه‌های توزیع قرار می‌دهد.

سرعت و دقت بالای این نرم‌افزار در کنار دیگر مزایا، اهمیت استفاده از آن را بیشتر نشان می‌دهد. از مزایای نرم‌ افزار پخش مویرگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستیابی به اطلاعات دقیق و به روز بازار

به‌طور معمول سرپرست‌های واحد فروش، مدیران شعبه و مدیرعاملان شرکت‌های فروش و پخش برای رصد بازار باید وقت زیادی را صرف کنند.

دستیابی به اطلاعات می‌دانی علاوه‌بر اتلاف وقت از دقت کافی نیز برخوردار نیست، در صورتی که این نرم‌افزار با استفاده از پنل‌های مدیریتی و هوش تجاری، بدون نیاز به حضور فیزیکی امکان بررسی بازار را فراهم می‌ کند.

امکان برنامه ریزی ویزیت و ایجاد ارتباطات موثر با مشتریان

یک نرم‌افزار مناسب و کاربردی اطلاعات مشتریان را در بانک اطلاعاتی خود جمع‌آوری می‌کند، از همین رو امکان ارتباط مؤثر با آن‌ها را به‌وجود می‌آورد.

با توجه به این مورد پکیج نرم‌افزاری رستاک، مسیربندی مشتریان و گروه‌بندی پیشرفته را به‌صورت دقیق و مطمئن برای شما اجرا می‌کند.

بهترین نرم افزار پخش مویرگی را بشناسید

شبکه‌های توزیع شامل مواد غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی و بسیاری از موارد دیگر می‌شود که یک سیستم کارآمد باید توانایی پاسخگویی به نیاز‌های هر کدام از آن‌ها را داشته باشد.

در همین راستا برای طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی رستاک، تمامی نیازمندی‌های یک شرکت فروش و پخش تحلیل و بررسی می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب بهترین نرم‌ افزار پخش مویرگی باید در نظر داشته باشید، پشتیبانی و خدماتی از قبیل نصب و راه‌اندازی آن است.

رستاک در این زمینه نیز بسیار خوب ظاهر شده و به‌منظور رضایتمندی مشتریان، تمام خدمات مربوط به پشتیبانی را توسط متخصصان خود ارائه می‌دهد و تا زمان دستیابی به بهترین نتیجه همراه شما خواهد بود.

امکاناتی که نرم افزار پخش مویرگی رستاک در اختیار شما قرار می­دهد

فرایند‌های مختلفی وجود دارد که یک سیستم توزیع باید توانایی انجام آن‌ها را داشته باشد، با توجه به این مسأله، این نرم‌افزار که حاصل ۲۰ سال تجربه و دانش متخصصان است، سعی دارد در این مسیر به شما کمک کند.

امکانات بسیار مطلوبی که پکیج‌های مختلف رستاک در اختیار شما قرار می‌دهد شامل موارد زیر است:

  • توزیع پیش فاکتور
  • داشبورد های مدیریتی
  • امکان استفاده از لاین فروش
  • محاسبه پورسانت
  • کنترل تمامی عملیات مالی
  • انجام کلیه عملیات مربوط به دفاتر قانونی
  • سری ساخت و کنترل تاریخ انقضا
  • تعریف انواع کالای فله ای، تعدادی و ترکیبی
  • گزارشات ماتریسی مرور در تمام بخش ها

با به کارگیری این نرم‌افزار می‌توان انتظار داشت که دقت شما در سفارش‌گیری افزایش پیدا کند، عملکرد ویزیتور‌ها بالاتر رود و همچنین به کارایی و سودآوری مطلوبی دست پیدا کنید.

جمع بندی

شبکه‌های توزیع که در گروه‌های مختلف سراسری، منطقه‌ای، استانی و محلی قرار می‌گیرند، نیازمند استفاده از برنامه‌ای هستند که سرعت و دقت آن‌ها را در انجام فرایند‌های مختلف مدیریت کند.

از همین رو نرم‌افزار پخش مویرگی امکانی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا فرایند‌های مختلف خود را از زمان سفارش‌گیری تا انبارداری و ارسال به مشتریان، به‌صورت خودکار مدیریت کنند.

از جمله مزایای این سیستم مدرن، امکان نظارت بهتر بر بازار، ایجاد ارتباط مؤثر با مشتریان و بالابردن دقت در امور مختلف شبکه‌های توزیع است.

با در نظرگرفتن تمامی امکاناتی که یک نرم‌افزار مناسب می‌تواند در اختیار شما قرار دهد، در حال حاضر پکیج نرم‌افزاری رستاک به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌ها برای استفاده در سیستم فروش و پخش به‌کار گرفته می‌-شود.