کد نقش چیست؟

بر اساس ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیرو دستورالعمل رصد کالا در زنجیره تجاری کشور که به تصویب هیئت وزیران و مقام عالی وزارت رسیده است همه افراد فعال اقتصادی در زنجیره تجاری و توزیع کشور موظف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و دریافت کد نقش هستند.

کد نقش چیست

دریافت کد نقش در سامانه جامع تجارت

سامانه تجارت داخلی در سامانه جامع تجارت ایران در بخش داخلی با هدف یکپارچه سازی اطلاعات و رصد کالا در زنجیره تجاری از مبادی تولیدی و ورادات تا سطح خرده فروشی توسعه داده شده است. در این سامانه امکان ثبت اطلاعات ورود کالا به زنجیره تجاری (واردات و تولید)، انتقال مالکیت (خرید و فروش) و انتقال مکان (انبارش و حمل) در سطح شناسه کالا وجود دارد.

کلیه فعالین تجاری از مبدا وارداتی و تولیدی تا سطح عمده فروشی و خرده فروشی موظفند با مراجعه به سامانه تجارت داخلی به آدرس https://www.ntsw.ir کد نقش ویژه خود را در شبکه تجارت داخلی دریافت کنند.

هر گونه معامله داخلی در هر سطحی از وارد کننده و تولید کننده تا سطح خرده فروشی فروشگاه های کوچک بدون ارائه کد نقش ممنوع می باشد.

لیست محصولات مشمول این قانون تا به این لحظه در سایت سامانه جامع تجارت ایران https://www.ntsw.ir و در بخش مستندات موجود می باشد.

الزام کلیه شرکت های پخش مویرگی به دریافت کد نقش

کلیه شرکت های پخش مویرگی که کالاهای مشمول کد نقش را در کشور توزیع میکنند ملزم به اخذ کد نقش هستند. این شرکت ها باید با مراجعه به سامانه جامع تجارت ثبت نام و کد نقش ویژه خود را دریافت کنند.

کلیه مشتریان شرکت های پخش شامل، عمده فروشان، خرده فروشان و فروشگاه های کوچک و بزرگ در زمان ثبت سفارش کالاهای مشمول؛ ملزم به ارائه کد نقش خاص آن محصول در صنف خاص خود به ویزیتورهای شرکت های پخش هستند.

شرکت های پخش مویرگی، در زمان سفارش گیری میدانی توسط ویزیتورها تنها به فروشگاه هایی اجازه فروش دارند که کد نقش داشته باشند.

هر گونه فروش کالا در مورد کالاهای مشمول به هر فروشگاهی در هر سطحی در شبکه تجاری کشور ممنوع می باشد.

 

راهکار رستاک برای مدیریت کد نقش در زمان سفارش گیری ویزیتورها توسط تبلت ورانگر

شرکت ورانگر با بررسی طرح کد نقش امکان استعلام کد نقش در زمان سفارش گیری را اضافه کرده است

بدین ترتیب که پس از مراجعه ویزیتور به فروشگاه پس از گرفتن کد ملی مالک فروشگاه در تبلت ورانگر به صورت آنلاین و در لحظه از سامانه جامع تجارت ایران استعلام گرفته میشود.

بدین ترتیب در صورتی که فروشگاه کد نقش نداشته باشد توسط سیستم اعلام میشود.

در صورتی که مالک فروشگاه کد نقش داشته باشد کد از سامانه جامع تجارت استعلام گرفته شده و به صورت خودکار به تبلت وارد میشود و در مراجعات بعدی ویزیتور دیگر نیازی به استعلام کد نیست

شایان ذکر است که هر گروه صنفی دارای یک کد نقش منحصر به فرد است و هر فروشگاه برای محصولات هر صنف یک کد نقش مجزا باید داشته باشند.

همین امروز با ما تماس بگیرید

ما برای کمک اینجا هستیم

مشاوره رایگان

ارسال درخواست

با ما تماس بگیرید

02187134