چگونه یک نرم افزار پخش مویرگی خوب انتخاب کنیم؟

انتخاب یک نرم افزار پخش مناسب می بایست بر اساس ویژگی های جاری شرکت مانند نوع پخش (پخش تک شعبه ای و محلی، پخش سراسری، پخش ستاد و چند شعبه ای) و نوع محصولات باشد.  در زمان توسعه یک نرم افزار مراحل و فرآیندهای کسب و کارهای هدف به صورت کامل بررسی و تحلیل میگردد. توجه داشته باشید به دلیل پیچیدگی فرآیندهای سیستم پخش و توزیع مویرگی هر چه شرکت توسعه دهنده این نرم افزار سابقه و دانش بیشتری در زمینه توزیع مویرگی داشته باشد، نرم افزار تولیدی آن نیز کاراتر خواهد بود و بهره وری بالاتری را ایجاد خواهد نمود. مواردی که در ادامه به آنها اشاره میشود از مهمترین نکات در انتخاب یک نرم افزار پخش مویرگی خوب می باشد.

  • تناسب و میزان پوشش نیازهای شرکت:

تیم انتخاب کننده نرم افزار پخش میبایست نیازهای فعلی و آتی خود را شناسایی نموده و بر حسب فرآیندهای کاری خود شروع به بررسی نرم افزارهای پخش نماید. در انتخاب یک نرم افزار خوب ابتدا نیازمندی های خود را به خوبی بشناسید. یک ارائه دهنده نرم افزار خوب پخش ابتدا با جلسات مشاوره نیازهای شما را شناسایی می نماید و متناسب با نیازمندی های شما، نرم افزار و راه حل های متناسب ارائه میکند. گستره فعالیت شما در کشور، استان و شهر ، تعداد ویزیتورهای شما، تعداد فاکتورهای صادره در روز، نوع محصول شما از مواردی هستند که در انتخاب یک نرم افزار متناسب با نیازهای شما تاثیرگذارند.

  • یکپارچگی نرم افزار

یکپارچگی نرم افزار پخش یکی از ویژگی هایی است که بسیار حائز اهمیت می باشد. فرآیندهای مختلفی در شرکت های پخش در جریان است که هر یک از آنها با هم در ارتباط هستند. واحد انبار و تامین کنندگان، واحد بازاریابی و فروش، واحد توزیع و واحد مالی و حسابداری همه به هم متصل هستند. یک نرم افزار خوب این پیوستگی را در بین انتقال اطلاعات حفظ می نماید. همچین تاثیر مالی هر بخش در بخش مالی شرکت ثبت گردد تا در نهایت دید جامعی نسبت به فرآیندهای مالی سازمان به مدیران ارائه نماید.

  • راحتی کار با نرم افزار

یک نرم افزار پخش خوب می بایست کاربری راحتی داشته باشد. نرم افزار موبایلی سفارش گیری بر روی موبایل و تبلت که ابزار کمکی ویزیتورها برای سفارش گیری است میبایست راحت و بسیار ساده طراحی شده باشد. اجزای مختلف نرم افزار در عین کارایی و برآورده کردن کاربران مختلف نرم افزار (مدیران، سرپرستان، کارشناسان، ویزیتورها و موزعین ) میبایست با کمترین صرف انرژی شما را به هدف برساند.

  • استقرپشتیبانی نرم افزار

از نکات مهم در انتخاب نرم افزار شیوه پشتیبانی آن است . در انتخاب نرم افزار به موارد زیر توجه فرمایید.

  1. فرآیند استقرار به چه شکل است و شامل چه هزینه هایی است؟
  2. شروع پشتیبانی نرم افزار از چه زمانی است و چه مدت خواهد بود؟
  3. تمدید پشتیبانی نرم افزار چگونه است؟
  4. شیوه پشتیبانی چگونه است؟ (حضوری، تلفنی، ریموت) و شامل چه خدماتی است ( آموزش، رفع مشکلات، تغییرات مورد نظر شرکت) و این خدمات چه هزینه هایی برای شرکت دارد؟
  5. برخی از شرکت ها برای استقرار هزینه دریافت میکنند ، در رستاک استقرار نرم افزار به صورت رایگان صورت میپذیرد.
  6. کلیه آموزش های نرم افزار رستاک در سامانه آموزشی رستاک برای همیشه برای کلیه کاربران نرم افزار به صورت رایگان در دسترس است.
  • راهنمای نرم افزار

در هر شرکت پخش یک نفر میبایست به عنوان راهبر اصلی نرم افزار معرفی گردد. راهبر نرم افزار میبایست به صورت کامل با نرم افزار آشنایی داشته باشد. کاربران مختلف نرم افزار بر حسب نوع فعالیتشان دسترسی مختص به خود را دریافت میکنند. تمامی کاربران نرم افزار برای نحوه کار با نرم افزار میبایست آموزش ببینند.

در رستاک کلیه آموزش های نرم افزار در سامانه آموزش آنلاین رستاک به صورت رایگان موجود می باشد.